Submissions

Login or Register to make a submission.

Submission Preparation Checklist

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.
  • The submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Editor).
  • The submission file is in OpenOffice, Microsoft Word, or RTF document file format.
  • Where available, URLs for the references have been provided.
  • The text is single-spaced; uses a 12-point font; employs italics, rather than underlining (except with URL addresses); and all illustrations, figures, and tables are placed within the text at the appropriate points, rather than at the end.
  • The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the Author Guidelines.

Author Guidelines

Submissions

Online Submissions

Already have a Username/Password for International Journal of Applied Finance and Business Studies?
GO TO LOGIN

Need a Username/Password?
GO TO REGISTRATION

Registration and login are required to submit items online and to check the status of current submissions.

 

Author Guidelines

[Update on December 07, 2021]

Carefully read the submission guidelines as follows:

A. General Requirements

The minimum standard requirements of International Journal of Applied Finance and Business Studies must be

  1. Written in English.
  2. The length of submitted paper is at least 3 pages and no more than 10 pages. Editors will be evaluated if the papers are needing more pages than 10 pages.
  3. Use of a tool such as Mendeley for Reference management and formatting, and choose APA Style
  4. Make sure that your paper is prepared using the International Journal of Applied Finance and Business Studies paper template  when if it accepted.

B. Structure of The Manuscript

The manuscript must be prepared and suggested present follow the structure:

  1. Title. The title of the paper is maxed 10 words, without Acronym or abbreviation
  2. Abstract. The Abstract has a maximum 250 WORDS; No citation; State in the abstract a primary objective, research design, methodology, main outcomes, and results, and the conclusions.
  3. Section structure. Authors are suggested to present their articles in the section structure: Introduction - Method - Results and DiscussionConclusion
  4. References. Expect a minimum of 22 references primarily with a minimum of 80% journal articles that have a reputation and are not more than 5 years old.

Here is the explanation in Indonesian:

  • Apakah naskah sudah disesuaikan dengan template terbaru?
  • Pendahuluan, Studi Literatur, Metode, Hasil dan Pembahasan, dan
  • Kesimpulan sudah dituliskan terpisah.
  • Tidak menggunakan Bullet / Numbering pada naskah.
  • Panjang naskah antara 4 - 10 halaman.
  1. JUDUL DAN INFORMASI PENULIS
    • Judul ditulis secara singkat, mendeskripsikan isi dan kontribusi naskah.
    • Judul juga tidak menggunakan singkatan atau akronim kecuali yang standar.
    • Judul terdiri dari maksimal 10 kata.
    • Semua penulis telah ditulis dalam naskah dan juga dalam sistem OJS.
    • Salah satu penulis yang berhubungan melalui sistem OJS ditentukan sebagai penulis korespondensi.
    • Semua penulis harus menyertakan email dalam naskah dan sistem OJS.
    • Informasi afiliasi ditulis dalam 1 baris pada teks, paling sedikit menunjukkan nama lembaga dan negara.
    • Seluruhnya Judul naskah ditulis huruf kecil, kecuali Huruf pertama pada Judul.
    • Tempat dan waktu penelitian tidak perlu dicantumkan dalam judul.
  2. ABSTRAK DAN KATA KUNCI
    • Abstrak terdiri dari 200 hingga maksimal 250 kata.
    • Abstrak disusun secara terstruktur. Terdiri dari Latar Belakang,
    • Tujuan, Metode, Hasil, dan Kesimpulan
    • Jumlah kata kunci minimal 3 kata, dipisahkan dengan tanda titik koma dan bukan merupakan potongan dari judul.
    • Semua kata kunci harus ditulis dalam abstrak.
    • Kata kunci disusun menurut abjad.
    • Kombinasi semua kata kunci mewakili konten, kontribusi, atau tujuan teks.
    • Kata kunci dapat berupa kategori subjek penelitian. Hindari menggunakan kata sifat sebagai kata kunci dalam teks.
  3. PENDAHULUAN
    • Telah menjelaskan konteks / objek penelitian dan fokus mengikuti cakupan judul.
    • Telah menjelaskan mengapa penelitian ini penting.
    • Ini termasuk kesenjangan penelitian yang ada, menjelaskan perbedaan unik antara penelitian ini dibandingkan dengan penelitian serupa sebelumnya.
    • Memiliki tujuan / kontribusi penelitian tertulis secara eksplisit.
    • Untuk mendukung penelitian yang sedang dilakukan, peneliti harus menelaah, mengupas dan memberikan beberapa penelitian terdahulu. Dalam hal ini minimal 3 penelitian terdahulu yang mutakhir dengan maksimal 5 tahun ke belakang.
    • Panjang bagian ini antara 300 - 700 kata.
  4. METODE
    • Telah mengutip sumber yang membantu penulis dalam pemilihan metode.
    • Telah menjelaskan bagaimana data diperoleh, diolah, di analisis.
    • Prosedurnya ditulis secara kronologis dan jelas (kerangka penelitian).
    • Penulis telah menulis bagaimana hasil akan diukur, diuji, dan dievaluasi.
  5. HASIL DAN PEMBAHASAN
    • Hasil penelitian ditulis dalam urutan logis, sesuai alur penelitian pada bagian metode penelitian.
    • Hasil penelitian disajikan dalam bentuk naratif/tekstual, tabel, atau gambar dalam bentuk grafik atau diagram. Hindari menampilkan data mentah. seluruh tabel, gambar, grafik, diuraikan dan dijelaskan keterangannya.
    • Pembahasan Penjelasan tentang hasil dan analisis mendalam telah ditulis.
    • Perbandingan hasil dengan penelitian lain telah ditulis.
      Batasan studi atau ancaman terhadap validitas telah ditulis.
  6. KESIMPULAN
    • Memberikan ringkasan temuan utama
    • Memberikan kontribusi penelitian
    • Berikan implikasi penelitian
    • Berikan batasan penelitian
    • Berikan penelitian di masa depan
    • Kontribusi naskah dan jawaban atas pertanyaan penelitian telah dituangkan secara eksplisit.
    • Kesimpulan sudah dituliskan dalam 1 paragraf utuh.
  7. REFERENCES
    • Selalu gunakan alat kutipan otomatis untuk mengelola referensi Anda. Pastikan Anda sudah memeriksa ulang metadata kutipan, alat kutipan otomatis biasanya memiliki kesalahan metadata.
    • Gunakan Mendeley untuk membuat Kutipan & Referensi/Bibliografi. Gunakan gaya kutipan Edisi APA (APA Style).
    • Pastikan semua informasi yang terkait dengan referensi ditulis dengan lengkap (mis. Siapa, Dimana, dan Kapan). Periksa dari sumber utama untuk informasi ini. tulis nama jurnal tanpa singkatan. harap sertakan DOI jika tersedia.
    • Mengutip minimal 22 referensi. minimal 80% berasal dari artikel jurnal Internasional bereputasi Tinggi / konferensi. minimal 80% harus diterbitkan dalam 5 tahun terakhir.
    • Lebih dari 80% referensi harus berasal dari sumber yang kredibel. misalnya ScienceDirect, IEEE Explorer, ACM Digital Library, Springer Link, Scopus, Clarivate Analytics, dan jurnal terakreditasi nasional Indonesia (SINTA 1/2).
  8. TABEL DAN GAMBAR
    • Sudah menggunakan format yang sesuai dalam menampilkan gambar dan tabel pada Template.
    • Gambar atau grafik harus sangat jelas, sehingga tidak bergantung pada teks.
    • Resolusi gambar minimum tidak ditentukan (beresolusi tinggi), tetapi harus terlihat ketika dipublikasikan secara online (berwarna) atau dicetak (hitam dan putih).
    • Gambar tidak memiliki masalah hak cipta.
      Semua gambar dan tabel telah direferensikan dalam naskah.
    • Jumlah maksimum gambar dan tabel masing-masing adalah 10. memberikan alasan kepada editor jika Anda perlu menampilkan lebih dari jumlah yang disarankan.
  9. LANGUAGES
    • Tidak ada kesalahan ejaan, kesalahan ketik, dan kesalahan tata bahasa. Anda dapat menggunakan alat bantu seperti Grammarly atau rekomendasi yang disediakan oleh MS Word untuk pengecekan bahasa.
    • Gunakan kalimat langsung dan pendek. Kalimat yang panjang tidak membuat tulisan menjadi lebih profesional; mereka hanya membingungkan pembaca.

Please contact info triginpub@gmail.com for the problems.

 

Submission Preparation Checklist

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.

  1. The submission has not been previously published, nor is it before another journal for consideration (or an explanation has been provided in Comments to the Editor).
  2. The submission file is in OpenOffice, Microsoft Word, RTF, or WordPerfect document file format.
  3. Where available, URLs for the references have been provided.
  4. The text is single-spaced; uses a 12-point font; employs italics, rather than underlining (except with URL addresses); and all illustrations, figures, and tables are placed within the text at the appropriate points, rather than at the end.
  5. The text adheres to the stylistic and bibliographic requirements outlined in the Author Guidelines, which is found in About the Journal.
  6. If submitting to a peer-reviewed section of the journal, the instructions in Ensuring Doble Blind Review have been followed.
 

Copyright Notice

Authors who publish with International Journal of Applied Finance and Business Studies agree to the following terms:

  1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY-NC 4.0). that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
  2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
  3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).

 

Privacy Statement

The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.

 

Author Fees

This journal charges the following author fees.

Article Submission: 0.00 (USD)
Authors are required to pay an Article Submission Fee as part of the submission process to contribute to review costs.

Fast-Track Review: Click
With the payment of this fee, the review, editorial decision, and author notification on this manuscript is guaranteed to take place within 4 weeks.

Article Publication: Clik
If this paper is accepted for publication, you will be asked to pay an Article Publication Fee to cover publications costs.

Articles

Section default policy

Privacy Statement

The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.